Publikationen 

Höge, H. (2006). Schriftliche Arbeiten in Studium und Beruf. (3. Auflage). Stuttgart: Kohlhammer.

Höge, H. (2006). The time-orientation of museum visitors and museum success. In H. Gottesdiener & J.-C. Vilatte (Eds.), Culture and communication. Proceedings of the XIXth Congress of the International Association of Empirical Aesthetics. (pp. 42-45). Avignon: Université d’Avignon et des Pays de Vaucluse.

Höge, H. (2006, 30. August). The museum experience: Cognitive and aesthetic fitness? Keynote address given at the XIXth Congress of the International Association of Empirical Aesthetics, Avignon, August 29.-September 1, 2006. Organizer: Laboratoire Culture et Communication, Université d’Avignon et des Pays de Vaucluse.

Höge, H. (in press, 2006). Museum and Identity. To appear in: Proceedings of the 2006 Second Workshop ICOM-Europe / ICOM-Arab, Bridging Cultures through Exhibitions, March 22-25, 2006; Berlin & Oldenburg, Museum für Natur und Mensch, Oldenburg.

Höge, H. (2005). Schulkinder im Museum - Ergebnisse einer Ausstellungsevaluation. AsKI-Berichte, [Internet] http://www.aski.org/portal/131.0.0.1.0.0.html.

Höge, H. (2005). Empirische Befunde zum musealen Erleben populärer Ästhetik. In M. Schuster & H. Ameln-Haffke (Hrsg.), Museumspsychologie. Erleben im Kunst-Museum. (S. 204-225). Göttingen: Hogrefe.

Höge, H. (2005). Erlebnis : Lernort = Erleben : Lernen? Zur Psychologie informellen Lernens. In R. Freericks, H. Theile & D. Brinkmann (Hrsg.), Nachhaltiges Lernen in Erlebniswelten? Modelle der Aktivierung und Qualifizierung. (S. 41-73). Bremen: Institut für Freizeitwissenschaft und Kulturarbeit (IFKA).

Höge, H. (2005). Psychologie und Bewusstsein. Eine Geschichte mit Tücken. In C. Bullerjahn, H. Gembris & A. C. Lehmann (Hrsg.), Musik: gehört, gesehen und erlebt. Festschrift Klaus-Ernst Behne zum 65. Geburtstag. (S. 123-157). Hannover: Institut für Musikpädagogische Forschung.