Vera Busse: Supervision

I particularly welcome requests for supervision of empirically-driven MA theses in Educational Science related to the following research areas:

  • Motivation
  • Identity
  • Language Sensitive Teaching (Sprachsensibler Fachunterricht)
  • Issues of School Equity
  • Feedback
  • Problem-oriented Learning
  • Intercultural Learning
  • Multilingualism at school/ the multilingual classroom
  • Content and Language Integrated Learning

If you have attended any of my seminars and you would like to write your MA thesis under my supervision, please contact me via e-mail stating the seminar you have attended and the grade you received in the end of term examination. If you have not attended any of my seminars, please send me a short proposal (about 1 or 2 pages) describing (i) the research question, (ii) the relevant literature you intend to review, and (iii) the methodological approach you intend to follow.

MA theses recently concluded under my supervision:

"Attributionen von Schülerinnen und Schülern in der Adoleszenz in dem Bereich der Fremdsprachen mit besonderer Bezugnahme auf das Unterrichtsfach Englisch."

"Interkulturelles Lernen in der Schule: Eine Interviewstudie zur Einschätzung zweier Unterrichtsansätze."

"Erfahrungen von Schülerinnen und Schülern mit
interkulturellem Lernen in der Schule: Eine Interviewstudie"

"Feedback und Lernmotivation im Englischunterricht der Sekundarstufe 1: Eine qualitative Studie"

"Erzählkompetenz bei Grundschulkindern: Ein Vergleich von Schülern mit und ohne Migrationshintergrund"

"Sprachliche Vielfalt im schulischen Kontext - Eine Fallstudie zum Umgang mit Mehrsprachigkeit in Grund-und Sekundarschulen"